سرگئی ریابکوف:

نابودی سلاح های شیمیایی در سوریه باید در اراضی سوریه انجام شود

نابودی سلاح های شیمیایی در سوریه باید در اراضی سوریه انجام شود

معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد که نابودی سلاح های شیمیایی در سوریه باید در اراضی سوریه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز در گفتگو با روزنامه نگاران اظهار داشت: روسیا معتقد است از بین بردن سلاح های شیمیایی در سوریه باید در داخل اراضی سوریه انجام شود زیرا معاهده منع گسترش سلاح های شیمیایی که سوریه یکی از طرف های آن است انتقال سلاح شیمیایی به خارج از کشور را منع می کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" تلاش می کنند که سناریوی لیبی را در سوریه تکرار کنند. گروه هایی از ناتو با فعالیت های خود اصولی که شورای امنیت وضع کرده است را نقض می کنند و به دنبال تکرار سناریوی لیبی در سوریه هستند. مسکو با چنین اقداماتی در عرصه جهانی مخالف است.

ریابکوف تصریح کرد: توافق روسیه و آمریکا درباره سلاح های شیمیایی خطر دخالت نظامی خارجی در سوریه را از بین نبرد بلکه آن را برای مدتی به تعویق انداخت. وی افزود: روسیه آمادگی دارد تا در نظارت بر نهادهایی که عملیات از بین بردن سلاح های شیمیایی در سوریه را برعهده خواهند داشت شرکت داشته باشد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: روسیه از تصمیم سازمان ملل متحد درباره تحقیقات بیشتر در رابطه با استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه حمایت می کند و مسکو پیش بینی می کند در پایان این تحقیقات گزارش کامل، مستقل و بی طرفی را ارائه کند.

گفتنی است گروهی از بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل متحد روز گذشته وارد دمشق شدند تا درباره سلاح های شیمیایی در سوریه تحقیق کنند.

کد خبر 2143541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha